MEAT

startup

individual

național

Fonduri guvernamentale

Startup Nation 2025

50.000€ pentru tineri care doresc să înceapă o afacere

Sinteza programului

Descrierea programului

Programul Start Up Nation este o inițiativă guvernamentală care sprijină înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii, oferind sprijin financiar nerambursabil (ajutor de minimis). Programul urmărește să faciliteze accesul tinerilor și persoanelor din grupuri dezavantajate pe piața muncii prin susținerea activităților antreprenoriale.

Obiectivul principal al programului este dezvoltarea abilităților antreprenoriale și creșterea performanțelor economice, contribuind la o economie sustenabilă și incluzivă, bazată pe digitalizare, dezvoltare durabilă, formare antreprenorială și crearea de noi locuri de muncă.

Procedura oficială și completă se găsește aici, iar înscrierea în program se face aici.

Absolvirea cursului – ETAPA 1

Prima etapă a programului constă în parcurgerea și absolvirea unui curs de educație antreprenorială online și gratuit, acreditat ANC pentru 40 de ore, livrat de unul din furnizorii acreditați de MEAT în perioada august – noiembrie 2025.

Recomandăm în limita locurilor disponibile înscrierea la furnizorul acreditat Patronatul Tinerilor Întreprinzători Cluj, unde suntem și noi membrii. De asemenea, pentru noutăți și informații de ultimă oră despre Startup Nation 2025, te poți alătura grupului de WhatsApp Startup Nation 2025.

Înscrierea în această etapă se poate face doar cu respectarea cumulată a următoarelor condiții:

  • Ai domiciliu în România și un CNP atribuit de Serviciul pentru Evidența Populației sau Inspectoratul General pentru Imigrări.

  • NU ai mai participat și absolvit cursuri de educație antreprenorială certificate ANC finanțate prin fonduri nerambursabile.

  • Ai cel puțin 10 clase absolvite.

  • Ai o semnătura electronică validă sau împuternicești pe cineva care are.

depunerea proiectului – ETAPA 2

A doua etapă a programului presupune înființarea firmei și depunerea proiectului în aplicația MEAT accesibilă aici. Aplicarea în această etapă se poate face doar cu respectarea cumulată a condițiilor de mai jos:

  • Ai absolvit cursul de educație antreprenorială certificat ANC.

  • Aduci o contribuție proprie de cel puțin 10%.

  • Vei avea sediul social și/sau punctele de lucru în regiunea de dezvoltare unde ai domiciliul din buletin (exclus flotant).

  • Finanțezi un cod CAEN de activitate eligibil. Vezi aici lista cu codurile CAEN eligibile.

  • Bugetul cuprinde achiziția de echipamente tehnologice noi în valoare de min 20% (excluse cele second-hand).

  • NU ai (tu, asociații, administratorii, alți reprezentanți legali sau angajații tăi) afini de gradul II în cadrul administratorului schemei de antreprenoriat, AMPEO/OIPEO.

  • Obții un punctaj de minim 50 de puncte conform grilei de evaluare pe care o găsești aici.

implementarea proiectului – ETAPA 3

Odată câștigată o finanțare vei intra în etapa 3 a proiectului care presupune realizarea demersurilor pentru creditul punte, realizarea achizițiilor conform bugetului aprobat, depunerea decontului pentru rambursarea banilor și respectarea obligațiilor asumate.

Câștigarea unei finanțări Startup Nation presupune asumarea implicită a următoarelor obligații:

  • Te angajezi să menții activitatea pe o perioadă de cel puțin 36 luni de la momentul plății integrale a alocației.

  • Te angajezi să ții ocupate locurile de muncă create pe o perioadă de cel puțin 24 luni de la momentul plății integrale a alocației.

  • Te angajezi să nu înstrăinezi părțile sociale pe o perioadă cel puțin 36 luni de la momentul plății integrale a alocației.

  • Te angajezi să nu închiriezi sau vinzi bunurile achiziționate în cadrul proiectului cel puțin 36 luni de la momentul plății integrale a alocației. Excepție fac activitățile care au coduri CAEN din grupa 77.

  • Te angajezi să achiziționezi doar echipamente noi.

  • Te angajezi să asiguri în favoarea Agențiilor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Turism (AIMMT), activele corporale achiziționate prin Program împotriva tuturor riscurilor, pe toată perioada de valabilitate a contractului de acordare a AFN-ului și să cesioneze toate drepturile pe care le vor dobândi în temeiul asigurării către AIMMT.

Bine de știut!

În ultimele 2 ediții ale programului au apărut întârzieri foarte mari la plata deconturilor (avem clienți care și-au primit banii și după 2 ani), ceea ce înseamnă că obligațiile asumate se calculează de la data încasării banilor, și deci perioada obligatorie de menținere a locurilor de muncă este prelungită cu această perioadă de întârziere.

Cheltuieli eligibile

Toate activele corporale din categoria mijloacelor fixe descrise în grupele 2.1, 2.2. și 2.3.6 din Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe aprobat prin H.G. nr. 2139/2004.

Recomandat! Procentul din buget alocat acestor echipamente să fie cât mai mult peste 25.000 eur.

Echipamente sau tehnologii care generează energie regenerabilă: sisteme de panouri fotovoltaice, eoliene și mini-eoliene, instalații solare termice, centrale și mini-centrale etc.

Recomandat! Valoarea investițiilor în aceste tehnologii și a celor privind economisirea resurselor să depășească 15.000 lei.

Achiziția de echipamente sau tehnologii cu impact asupra economisirii de resurse: boilere industriale de înaltă eficiență, pompe de căldură altele decît cele care utilizează energie geo-termală, sisteme de ventilație, sisteme de încălzire-răcire, surse neîntreruptibile de energie UPS, sisteme de măsurare și monitorizare a utilităților, echipamente de colectare selectivă și reciclare a deșeurilor etc.

Recomandat! Valoarea investițiilor în aceste tehnologii și a celor privind generarea energiei verzi să depășească 15.000 lei.

Cheltuielile pentru înființarea întreprinderii în valoare eligibilă maximă de 1000 lei. Această cheltuială poate fi efectuată înainte de semnarea contractului de acordare a AFN-ului.
Achiziționarea de mobilier, aparatură birotică și sisteme de protecție a valorilor umane și materiale, conform grupei nr. 3 din Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe aprobat prin H.G. nr. 2139/2004.
Salariile, utilitățile (energie electrică, apă, gaze, salubritate, abonament telefon și internet), serviciile de contabilitate și cheltuielile aferente chiriilor pentru spații de producție. Sumă forfetară de maximum 80.000 lei.

Site de prezentare a activității, magazin on-line,  înregistrare domeniu, promovarea site-ului, softuri, semnătură electronică, echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, unitate centrală, server, monitor, imprimantă, telefoane smart, tablete etc.

Consultanță pentru întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării și pentru implementarea proiectului. Valoare maximă eligibilă de maximum 10.000 lei la care se adaugă aportul beneficiarului.

Mijloace de transport, autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, UTV-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, remorci și semiremorci, platforme, izoterme și frigorifice, doc plutitor, șalupe maritime pentru călători, ambarcațiuni de agrement etc.

Valoare eligibilă de maximum 50.000 lei și maximum 1 autoturism / beneficiar excepție făcând activitățile de rent-a-car, școli de șoferi și pilotaj și transporturi cu taxi-uri, care nu sunt limitate la  valoarea maximă/autoturism și numărul de autoturisme achiziționate.

Cheltuieli financiare aferente creditelor/ garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari de la banca parteneră, în vederea realizării proiectelor acceptate în cadrul Programului, pentru solicitanții care utilizează creditul.
Două plăcuțe informative obligatorii în valoare de maximum 500 de lei.

TVA este ne-eligibilă pentru firmele plătitoare de TVA.

TVA este eligibilă pentru firmele neplătitoare de TVA.

Distribuția optimă a cheltuielilor

Calculele au la bază următoarele ipoteze

  • Bugetul maximizează punctajul proiectului.
  • Aportul beneficiarului este de 20%.

  • Firma este neplătitoare de TVA.
  • Prețurile sunt în lei și includ TVA.

  • Echipamentele tehnologice au o pondere de 40%.

  • Echipamentele pentru generarea de energie verde și economii de resurse au o valoare totală de 15.000 lei.

sfaturi pentru maximizarea șanselor de succes

Succesul proiectului tău stă în câteva detalii importante

Sfatul 1

Programul favorizează printr-un punctaj superior afacerile care investesc semnificativ în echipamente tehnologice. Asigură-te că ai un peste 40% din buget alocat pe echipamente tehnologice (clasele 2.1 și 2.2 din nomenclatorul amortizării mijloacelor fixe).

Sfatul 2

Aportul propriu este un criteriu de departajare important. Asigură-te că aduci o contribuție mult peste pragul de 20% (cel pțin 12.500 eur) din valoarea eligibilă a proiectului.

Sfatul 3

Codul CAEN va face diferența între proiectele care vor intra la finanțare fără emoții, de cele care vor intra cu emoții. Dacă aplici cu un cod CAEN care nu primește cele 20 de puncte, atunci asigură-te ca maximizezi punctajul la celelalte criterii.

Salvează timp, nervi și bani acum!

Programează-te la o discuție online și află rapid, sigur și clar dacă această linie de finanțare este potrivită pentru tine și care ar fi șansele estimate de succes.

781 de clienți mulțumiți

Clienții noștri au un lucru în comun, toți au fost mulțumiți de serviciile și colaborarea cu noi.

Oferim servicii pe care clienții noștri le apreciază zi de zi. Am lucrat cu peste 781 de persoane și afaceri, ajutându-i să-și ducă ideile mai departe.

Suntem mândri să contribuim la succesul lor și ne dedicăm să aducem aceeași excelență fiecărui nou client care ni se alătură.

Am primit siguranța, ghidajul și soluțiile profesioniste de care aveam nevoie într-un proiect a carei implementare a fost mai complexă și dificilă decât m-am așteptat.
Andrei Faur, Fabrit Global

O experiență grozavă! Am obținut finanțarea dorită și am simțit că suntem pe mâini bune pe tot parcursul procesului.

George Dragne, Floating Software

Impresionați de dedicarea echipei. Ne-au ghidat perfect prin tot procesul de obținere a finanțării. Foarte recomandat!

Cristian Dascalu, Biz Hub SRL

Un ajutor de neprețuit! Ne-au simplificat viața și am obținut finanțarea mult mai ușor decât ne așteptam. Mulțumim!

Adina Schmidt, Schmidt Arhitectura

Datorită lor, am obținut finanțarea necesară și am putut să ne dezvoltăm proiectul. Sunt cei mai buni în ceea ce fac!

Raluca Breban, Demetra Boutique

Au fost profesioniști, punctuali și direcți. Au explicat totul pe înțelesul nostru și ne-au ajutat să obținem banii pentru extinderea localului. Mulțumim!

Tania și Sorin , Very Burger

Datorită sprijinului lor, am obținut un grant de 50.000 €, care ne-a permis să investim în echipamente noi și să ne extindem operațiunile. În plus, am primit suport continuu pentru a ne asigura că respectăm toate cerințele finanțatorului. Recomand cu căldură oricui caută servicii de consultanță profesioniste.

Mihai Rotaru, Caloria
Florin Bar

Nu credeam că e posibil, dar datorită lor, proiectul nostru a primit finanțare. Sunt profesioniști și foarte prietenoși!

Florin Bar, Optima Med

Servicii de top și oameni de calitate! Am reușit să obținem finanțarea datorită lor. Mulțumim din suflet!

Paul și Viorica Petri, MeatUP

Datorită lor (echipa LC) am navigat rapid și fără probleme hățișurile proiectelor cu finanțare nerambursabilă.

George Toman, Code 4 Nord SRL
Profesionalismul lor este impresionant, iar rezultatele vorbesc de la sine. Am reușit să obținem tot ce ne-am propus datorită lor. A fost o experiență excelentă!
Dan Chisu, Dentavision SRL

Am reușit să obținem finanțarea nerambursabilă datorită echipei de consultanță. Experiența și suportul lor au fost esențiale pentru succesul nostru. Recomand cu încredere!

Tibi Fuleki, Fuleki Glass

Servicii complete de la A la Z

Servicii de consultanță specializată pentru programul Startup Nation
Aceste servicii te vor ajuta să decizi dacă îndeplinești condițiile de eligibilitate și care sunt șansele de succes și dacă merită să faci demersurile pentru a aplica pentru această finanțare: Împreună vom:

  • Evalua criteriile de eligibilitate.
  • Estima punctajul proiectului și vom găsi soluții pentru maximizarea acestuia.
  • Evalua eligibilitatea cheltuielilor aferente proiectului tău.
  • Identifica soluții pentru creșterea șanselor de succes.
Aceste servicii includ, dar fără a se limita la, următoarele:

  • Întocmirea documentelor financiare precum: planul de investitii, bugetul, cash flow-ul, previziunile financiare etc.
  • Completarea cererii de finanțare și a anexelor.
  • Depunerea documentației în termen.
  • Transmiterea clarificărilor și documentelor precontractare, dacă este cazul.

Serviciile de asistență în implementarea proiectului sunt eligibile în limita a 10.000 lei și includ fără a se limita la acestea, următoarele:

  • Verificarea si realizarea rapoartelor de progres, rapoartelor de activitate
  • Realizarea activităților obligatorii de informare și publicitate.
  • Verificarea respectării sau realizarea procedurilor necesare desfășurării proiectului.
  • Realizarea procedurilor de achiziție conform legislației în vigoare.
  • Urmărirea gradului de realizare a indicatorilor proiectului.
  • Realizarea notificărilor sau actelor adiționale.
  • Încărcarea informațiilor si documentelor în platforma finanțatorului.

Cere o ofertă personalizată

Ai o idee de proiect care necesită o abordare personalizată și servicii de consultanță adaptate acestor nevoi?

De ce să lucrezi cu noi

Corectitudine

La LC Learning & Consulting ne mândrim cu faptul că folosim practici corecte, etice și legale , prin intermediul cărora am reușit să atragem 103.789.980 euro pentru clienții noștri. Procesele și metodele digitalizate de lucru prin care folosim bots, crawlers, AI sau alte aplicații special dezvoltate pentru creșterea șanselor de succes, a câștiga timp și a elimina erorile umane.

Profesionalism

Cei care au lucrat cu noi ne-au apreciat pentru expertiza, experiența și eficiența de care am dat dovadă. Faptul că sunt împreună cu noi de multa vreme și abia așteaptă sa vorbească despre experiențele pozitive pe care le-au avut este o dovadă suplimentară a profesionalismului nostru. Dacă ai întrebări legate de serviciile noastre clienții de mai sus au fost de acord să îți răspundă oricărei întrebări. Tot ce trebuie să faci este să ne spui cu care din ei dorești să discuți.