PR NV
IMM
competitiv
Regiunea Nord Vest
Programul Regional Nord Vest
Internaționalizarea IMM-urilor
275.000€ pentru internaționalizarea IMM-urilor din jud. Cluj, Bihor, Sălaj, Maramureș, Bistrița-Năsăud și Satu Mare
Sinteza programului
Program
Regional Nord Vest 21- 27
Valoare nerambursabilă
min 50.000 € – max 275.000 €
Durată implementare
24 luni, nu mai târziu de 31.12.2029
Beneficiari eligibili
IMM-uri din regiunea Nord Vest
Adresabilitate
jud. Satu Mare, Maramureș, Bistrița Năsăud, Bihor, Sălaj, Cluj
Proiecte finanțate
minim 36
Depunere proiecte
01 septembrie – 31 octombrie 2025
CAEN-uri eligibile
domenii multiple
Aport propriu beneficiar
min 5%
Descrierea programului
Obiectivul principal al programului este sprijinirea IMM-urilor din județele din regiunea Nord Vest în demersurile de internaționalizare a afacerii prin facilitarea accesului la servicii de consultanță de business pentru internaționalizare, participarea la târguri internaționale sau misiuni economice.
Procedura oficială și completă se găsește aici, iar înscrierea în program se face MySmis.
Condiții PRINCIPALE de eligibilitate
Poți aplica pe această linie de finanțare doar cu respectarea cumulată a următoarelor condiții:
Ești IMM înființată înainte de 03.01.2024 conform legii 31/1990.
Ai sediul sau punctul de lucru într-unul din județele vizate.
- Ai codul CAEN autorizat la momentul depunerii proiectului indiferent dacă reprezintă activitatea principală sau secundară.
Ai avut venituri din exploatare în 2024 mai mari decât 50% din grantul solicitat și ai situațiile financiare depuse la ANAF.
Ai avut cel puțin 1 angajat cu normă întreagă în 2024.
NU te afli în stare de faliment sau insolvență, NU faci obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară sau NU te afli în situații similare.
NU ai obligații de plată nete neachitate în termen, către bugetul consolidat al statului și bugetul local, și nu ai fapte înscrise în cazierul fiscal.
NU te afli în dificultate (pierdere sau capitaluri proprii negative) conform situațiilor financiare din 2024.
Faci dovada existenței aportului propriu și banilor necesari pentru acoperirea cheltuielilor neeligibile în etapa de contractare.
Consultă lista completă cu condițiile de eligibilitate pentru o evaluare mai detaliată eligibilității tale cu acest program.
BENEFICIARUL IDEAL
Beneficiarul ideal care face punctaj maxim conform grilei de punctare a acestei finanțări trebuie să îndeplinească pe lângă condițiile de eligibilitate, următoarele cerințe:
- Finanțează activități de internaționalizare pe un cod CAEN eligibil care din clasele 10, 11, 20 și 21 (serviciile și comerțul sunt excluse!). Vezi lista cu codurile CAEN eligibile la finanțare și punctajele obținute.
Este membră a unor clustere, retele, asociatii de producatori, asociații de patroni și meșteșugari, camere de comert bilaterale etc.
Propune în cadrul proiectului obținerea unei certificări de calitate a soluției (ex. ISO 9001:2015) și contractarea unor servicii de inovare.
Propune crearea a 2 locuri de muncă suplimentare și aplică pentru un grant cel puțin 200.000 euro.
Își asumă ca rezultate creșterea cu peste 150% din valoarea grantului (ex. 275.000*1,5=412.500 €) a veniturilor cumulate din exploatare în perioada 2026-2028 față de 2024 anul de referință ca rezultat direct al internaționalizării.
Aduce o contribuție mai mare de 13% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Alocă grantul astfel: 85% pentru achiziția serviciilor de internaționalizare, 7% pentru cheltuieli indirecte și 8% pentru mijloace fixe.
Prezintă o solvabilitate și rentabilitate ridicată calculată la nivelul anului 2024.
Are sediul sau punctul de lucru deschis într-unul din județele Satu Mare, Maramureș, Bistrița Năsăud, Bihor, Sălaj sau Cluj.
A obținut în ultimii 5 ani și alte finanțări nerambursabile cel puțin 20.000 euro pentru activități complementare.
obligații asumate
Câștigarea unei finanțări presupune asumarea implicită a următoarelor obligații:
Pe o perioadă de 3 ani de la data efectuării plății finale, vei menține investiția realizată, asigurând costurile de funcționare, întreținere a investiției și serviciile asociate necesare, în vederea asigurării sustenabilității financiare a acesteia.
Pe o perioadă de 3 ani de la data efectuării plății finale, vei menține cel puțin 1 salariat cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată sau numărul asumat în cadrul cererii de finanțare.
Va genera venituri din exploatare cumulate exclusiv din contracte internaționale pe perioada 2026-2028 cu peste 150% din valoarea grantului (exemplu de calcul pentru grant maxim 275.000 * 1,5 = 412.500 €).
Cheltuieli eligibile
Cheltuieli de administrație în limita a 7 % din costurile directe eligibile pentru chirii, utilități, servicii de administrare a clădirilor etc.

Testul de eligibilitate
Testul de eligibilitate este un chestionar pe care l-am dezvoltat special să te ajute să evaluezi în mai puțin de 20 de min condițiile de eligibilitate și șansele de succes ale proiectului tău în cadrul programului.
La finalul testului vei primi pe email un raport detaliat cu condițiile de eligibilitate respectate sau nerespectate, punctajul obținut și strategiile personalizate pe care ți le recomandăm pentru optimizare a punctajului.
781 de clienți mulțumiți
Clienții noștri au un lucru în comun, toți au fost mulțumiți de serviciile și colaborarea cu noi.
Oferim servicii pe care clienții noștri le apreciază zi de zi. Am lucrat cu peste 781 de persoane și afaceri, ajutându-i să-și ducă ideile mai departe.
Suntem mândri să contribuim la succesul lor și ne dedicăm să aducem aceeași excelență fiecărui nou client care ni se alătură.

Impresionați de dedicarea echipei. Ne-au ghidat perfect prin tot procesul de obținere a finanțării. Foarte recomandat!

Un ajutor de neprețuit! Ne-au simplificat viața și am obținut finanțarea mult mai ușor decât ne așteptam. Mulțumim!

Datorită lor (echipa LC) am navigat rapid și fără probleme hățișurile proiectelor cu finanțare nerambursabilă.

Nu credeam că e posibil, dar datorită lor, proiectul nostru a primit finanțare. Sunt profesioniști și foarte prietenoși!

Am primit siguranța, ghidajul și soluțiile profesioniste de care aveam nevoie într-un proiect a carei implementare a fost mai complexă și dificilă decât m-am așteptat.

Am reușit să obținem finanțarea nerambursabilă datorită echipei de consultanță. Experiența și suportul lor au fost esențiale pentru succesul nostru. Recomand cu încredere!

Datorită lor, am obținut finanțarea necesară și am putut să ne dezvoltăm proiectul. Sunt cei mai buni în ceea ce fac!
Datorită sprijinului lor, am obținut un grant de 50.000 €, care ne-a permis să investim în echipamente noi și să ne extindem operațiunile. În plus, am primit suport continuu pentru a ne asigura că respectăm toate cerințele finanțatorului. Recomand cu căldură oricui caută servicii de consultanță profesioniste.

O experiență grozavă! Am obținut finanțarea dorită și am simțit că suntem pe mâini bune pe tot parcursul procesului.

Au fost profesioniști, punctuali și direcți. Au explicat totul pe înțelesul nostru și ne-au ajutat să obținem banii pentru extinderea localului. Mulțumim!

Profesionalismul lor este impresionant, iar rezultatele vorbesc de la sine. Am reușit să obținem tot ce ne-am propus datorită lor. A fost o experiență excelentă!

Servicii de top și oameni de calitate! Am reușit să obținem finanțarea datorită lor. Mulțumim din suflet!
Servicii complete de la A la Z
Oferta noastră standard de servicii de consultanță pentru accesarea accesarea acestei finanțări nerambursabile
- Evalua criteriile de eligibilitate.
- Estima punctajul proiectului și vom găsi soluții pentru maximizarea acestuia.
- Evalua eligibilitatea cheltuielilor aferente proiectului tău.
- Identifica soluții pentru creșterea șanselor de succes.
- Întocmirea documentelor financiare precum: planul de investitii, bugetul, cash flow-ul, previziunile financiare etc.
- Completarea cererii de finanțare și a anexelor.
- Depunerea documentației în termen.
- Transmiterea clarificărilor și documentelor precontractare, dacă este cazul.
- Verificarea si realizarea rapoartelor de progres, rapoartelor de activitate
- Realizarea activităților obligatorii de informare și publicitate.
- Verificarea respectării sau realizarea procedurilor necesare desfășurării proiectului.
- Realizarea procedurilor de achiziție conform legislației în vigoare.
- Urmărirea gradului de realizare a indicatorilor proiectului.
- Realizarea notificărilor sau actelor adiționale.
- Încărcarea informațiilor si documentelor în platforma finanțatorului.
Cere o ofertă personalizată
Ai o idee de proiect care necesită o abordare personalizată și servicii de consultanță adaptate acestor nevoi?
De ce să lucrezi cu noi
Corectitudine
La LC Learning & Consulting ne mândrim cu faptul că folosim practici corecte, etice și legale , prin intermediul cărora am reușit să atragem 103.789.980 euro pentru clienții noștri. Procesele și metodele digitalizate de lucru prin care folosim bots, crawlers, AI sau alte aplicații special dezvoltate pentru creșterea șanselor de succes, a câștiga timp și a elimina erorile umane.
Profesionalism
Cei care au lucrat cu noi ne-au apreciat pentru expertiza, experiența și eficiența de care am dat dovadă. Faptul că sunt împreună cu noi de multa vreme și abia așteaptă sa vorbească despre experiențele pozitive pe care le-au avut este o dovadă suplimentară a profesionalismului nostru. Dacă ai întrebări legate de serviciile noastre clienții de mai sus au fost de acord să îți răspundă oricărei întrebări. Tot ce trebuie să faci este să ne spui cu care din ei dorești să discuți.


