AM PTJ
micro
competitiv
7 județe
Programul Tranziție Justă
Sprijin pentru dezvoltarea afacerilor
300.000€ pentru creșterea durabilă a companiilor din jud. Gorj, Hunedoara, Valea Jiului, Dolj, Galați, Prahova și Mureș
Sinteza programului
Program
Prioritățile 1-6
Valoare nerambursabilă
min 50.000 € – max 300.000 €
Durată implementare
12 luni, 24 luni pentru construcții
Beneficiari eligibili
microîntreprinderi înființate înainte de 31.12.2023
Adresabilitate
jud. Gorj, Hunedoara, Valea Jiului, Dolj, Galați, Prahova, Mureș
Proiecte finanțate
minim 1383 la nivelul apelului, variază pentru fiecare județ
Depunere proiecte
iulie-septembrie 2025
CAEN-uri eligibile
domenii multiple
Aport propriu beneficiar
min 10%
Descrierea programului
Programul Tranziție Justă (PTJ) răspunde nevoilor de investiții definite la nivelul planurilor teritoriale pentru o tranziție justă (PTTJ), elaborate pentru județele Gorj, Hunedoara, Dolj, Galați, Prahova și Mureș.
Obiectivul principal al programului este atenuarea impactului socio-economic al tranziției la neutralitatea climatică în județele menționate pentru a permite cetățenilor să facă față efectelor sociale, ocupării forței de muncă, dezvoltării economice și tranziției către țintele climatice ale UE.
Procedura oficială și completă se găsește aici, iar înscrierea în program se face MySmis.
Condiții PRINCIPALE de eligibilitate
Poți aplica pe această linie de finanțare doar cu respectarea cumulată a următoarelor condiții:
Ești microîntreprindere (împreună cu toate firmele din grup nu depășești 9 angajați și 2 mil. euro cifră de afaceri netă) înființată înainte de 21.12.2023.
Ai profit din exploatare la încheiat bilanțul din 2024.
Ai sediul sau punctul de lucru și codul CAEN autorizat la momentul depunerii proiectului într-unul din județele vizate. Dacă nu îl ai, vei nominaliza unul pe care te angajezi să îl deschizi și autorizezi până la finalul implementării proiectului.
Păstrezi numărul mediu al angajaților în anul evaluării cererii tale (2025 și/sau 2026) cel puțin egal cu numărul mediu raportat în 2024.
Creezi cel puțin 1 loc de muncă cu normă întreagă.
NU te afli în stare de faliment sau insolvență, NU faci obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciară sau NU te afli în situații similare.
NU ai obligații de plată nete neachitate în termen, către bugetul consolidat al statului și bugetul local, și nu ai fapte înscrise în cazierul fiscal.
Faci dovada existenței aportului propriu și banilor necesari pentru acoperirea cheltuielilor neeligibile în etapa de contractare.
Consultă lista completă cu condițiile de eligibilitate pentru o evaluare mai detaliată eligibilității tale cu acest program.
BENEFICIARUL IDEAL
Beneficiarul ideal cu șanse maxime de succes pentru această finanțare trebuie să îndeplinească cât mai multe din următoarele cerințe:
- Este o microîntreprindere înființată înainte de 31.12.2023 în care cel puțin 50% este deținut de o femeie.
Are sediul sau punctul de lucru deschis înainte de 31.12.2024 într-unul din județele Gorj, Hunedoara, Dolj, Galați, Prahova sau Mureș.
Implementează proiectul într-o zonă defavorizată din județele vizate.
Înregistrează profit din exploatare și cifra de afaceri este de cel puțin jumătate din finanțarea solicitată, raportate la nivelul anului 2024.
Finanțează un proiect de investiții demarat pe un cod CAEN eligibil care contribuie la atingerea obiectivelor de mediu (reducerea amprentei de carbon, energie verde, economie circulară etc). Vezi lista cu codurile CAEN neeligibile și excluse de la finanțare.
Crează cel puțin 4 locuri noi de muncă cu normă întreagă și cel puțin câte unul din următoarele categorii: (1) persoane cu competențe profesionale din categoria operatori și asamblori, (2) persoane care provin dintr-o industrie afectată de procesul de transformare sau (3) persoane vulnerabile (tinerii sub 29 ani, persoane peste 55 de ani, femei, persoane defavorizate sau cu handicap).
Propune un proiect cu caracter inovativ care încorporează activități de economie circulară (folosirea de materiale reciclate sau alte resurse secundare).
Obține un punctaj peste 75 de puncte (pragul de calitate) conform grilei de evaluare PTJ.
obligații asumate
Câștigarea unei finanțări presupune asumarea implicită a următoarelor obligații:
Să păstrezi numărul mediu al locurilor de muncă (aferent anului 2024 + cei asumați în proiect) timp de 3 ani după plata finală a grantului. Excepție de la această condiție fac proiectele implementate în microregiunea Valea Jiului care trebuie să asigure numărul mediu al locurilor de muncă pe o perioadă de 5 ani.
75% din personalul angajat să aibă domiciliu sau reședința în județele vizate de apel.
Până la finalizarea implementării proiectului să înregistrezi fiscal locul de implementare a proiectului.
Cheltuieli eligibile
Cheltuieli cu echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice de natura mijloacelor fixe
Atenție! Valoarea investițiilor în aceste tehnologii nu poate depăși 10% din valoarea cheltuielilor eligibile.
Brevete, licențe, mărci comerciale, programe informatice în legătură cu obiectivul proiectului, alte cheltuieli pentru drepturi și active similare, utilizate exclusiv în domeniul de activitate vizat de proiect.
Valoarea acestor cheltuieli nu poate depăși 20% din valoarea eligibilă a activelor corporale.
Cheltuieli pentru amenajarea terenului, cheltuieli pentru amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea terenului la starea iniţială, cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiții, construcţii şi instalaţii, cheltuieli cu organizarea de șantier, cheltuieli diverse şi neprevăzute.
Studii de teren, raport de impact asupra mediului, studii de specialitate în funcție de specificul investiției, documentaţii suport şi cheltuieli pentru obţinerea de avize, servicii de proiectare, asistenţă tehnică din partea proiectantului, dirigenţie de şantier etc.
cota aferentă ISC pentru controlul statului în amenajarea teritoriului, urbanism şi pentru autorizarea lucrărilor de construcţii,
cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor – CSC,
taxe pentru acorduri, avize conforme şi autorizaţia de construire/desfiinţare.
Cheltuieli de cercetare, dezvoltare și inovare pentru prototipare și punerea pe piață a produselor noi/inovative.
Cheltuieli de consultanță pentru pregătirea documentației de proiect și pentru managementul proiectului, cheltuieli obligatorii pentru informare şi publicitate.
Acestea reprezintă 7 % din costurile directe eligibile.

Salvează timp, nervi și bani acum!
Programează-te la o discuție online și află rapid, sigur și clar dacă această linie de finanțare este potrivită pentru tine și care ar fi șansele estimate de succes.
781 de clienți mulțumiți
Clienții noștri au un lucru în comun, toți au fost mulțumiți de serviciile și colaborarea cu noi.
Oferim servicii pe care clienții noștri le apreciază zi de zi. Am lucrat cu peste 781 de persoane și afaceri, ajutându-i să-și ducă ideile mai departe.
Suntem mândri să contribuim la succesul lor și ne dedicăm să aducem aceeași excelență fiecărui nou client care ni se alătură.

Au fost profesioniști, punctuali și direcți. Au explicat totul pe înțelesul nostru și ne-au ajutat să obținem banii pentru extinderea localului. Mulțumim!

Am reușit să obținem finanțarea nerambursabilă datorită echipei de consultanță. Experiența și suportul lor au fost esențiale pentru succesul nostru. Recomand cu încredere!

Profesionalismul lor este impresionant, iar rezultatele vorbesc de la sine. Am reușit să obținem tot ce ne-am propus datorită lor. A fost o experiență excelentă!

Servicii de top și oameni de calitate! Am reușit să obținem finanțarea datorită lor. Mulțumim din suflet!

Un ajutor de neprețuit! Ne-au simplificat viața și am obținut finanțarea mult mai ușor decât ne așteptam. Mulțumim!

O experiență grozavă! Am obținut finanțarea dorită și am simțit că suntem pe mâini bune pe tot parcursul procesului.

Nu credeam că e posibil, dar datorită lor, proiectul nostru a primit finanțare. Sunt profesioniști și foarte prietenoși!

Datorită lor, am obținut finanțarea necesară și am putut să ne dezvoltăm proiectul. Sunt cei mai buni în ceea ce fac!

Am primit siguranța, ghidajul și soluțiile profesioniste de care aveam nevoie într-un proiect a carei implementare a fost mai complexă și dificilă decât m-am așteptat.

Datorită lor (echipa LC) am navigat rapid și fără probleme hățișurile proiectelor cu finanțare nerambursabilă.
Datorită sprijinului lor, am obținut un grant de 50.000 €, care ne-a permis să investim în echipamente noi și să ne extindem operațiunile. În plus, am primit suport continuu pentru a ne asigura că respectăm toate cerințele finanțatorului. Recomand cu căldură oricui caută servicii de consultanță profesioniste.

Impresionați de dedicarea echipei. Ne-au ghidat perfect prin tot procesul de obținere a finanțării. Foarte recomandat!
Servicii complete de la A la Z
- Evalua criteriile de eligibilitate.
- Estima punctajul proiectului și vom găsi soluții pentru maximizarea acestuia.
- Evalua eligibilitatea cheltuielilor aferente proiectului tău.
- Identifica soluții pentru creșterea șanselor de succes.
- Întocmirea documentelor financiare precum: planul de investitii, bugetul, cash flow-ul, previziunile financiare etc.
- Completarea cererii de finanțare și a anexelor.
- Depunerea documentației în termen.
- Transmiterea clarificărilor și documentelor precontractare, dacă este cazul.
- Verificarea si realizarea rapoartelor de progres, rapoartelor de activitate
- Realizarea activităților obligatorii de informare și publicitate.
- Verificarea respectării sau realizarea procedurilor necesare desfășurării proiectului.
- Realizarea procedurilor de achiziție conform legislației în vigoare.
- Urmărirea gradului de realizare a indicatorilor proiectului.
- Realizarea notificărilor sau actelor adiționale.
- Încărcarea informațiilor si documentelor în platforma finanțatorului.
De ce să lucrezi cu noi
Corectitudine
La LC Learning & Consulting ne mândrim cu faptul că folosim practici corecte, etice și legale , prin intermediul cărora am reușit să atragem 103.789.980 euro pentru clienții noștri. Procesele și metodele digitalizate de lucru prin care folosim bots, crawlers, AI sau alte aplicații special dezvoltate pentru creșterea șanselor de succes, a câștiga timp și a elimina erorile umane.
Profesionalism
Cei care au lucrat cu noi ne-au apreciat pentru expertiza, experiența și eficiența de care am dat dovadă. Faptul că sunt împreună cu noi de multa vreme și abia așteaptă sa vorbească despre experiențele pozitive pe care le-au avut este o dovadă suplimentară a profesionalismului nostru. Dacă ai întrebări legate de serviciile noastre clienții de mai sus au fost de acord să îți răspundă oricărei întrebări. Tot ce trebuie să faci este să ne spui cu care din ei dorești să discuți.


