De ce trebuie sa ai unui web site de companie in 2014

A venit din nou acea perioada din an in care facem bilantul pentru anul incheiat si planurile pentru anul urmator. Si noi ca orice firma cu pretentii de la sine, am inceput planificarea activitatilor si bugetelor pentru 2014.

Angrenati in scrierea planului de marketing si vanzari pentru anul urmator, am ajuns la sectiunea destinata strategiei online. Cautand impreuna cu echipa, cele mai bune solutii pentru dezvoltare, mi-am amintit de o informatie, pe care am prins-o din zbor la un curs Google: „mai mult de 50% din companiile romanesti, nu sunt prezente pe Internet (printr-un site web)”.

Google: mai mult de 50% din companiile romanesti nu au o prezenta online printr-un web site

Analizand mai detaliat aceasta informatie am inceput sa ne punem o intrebare: de ce? Cu atata informatie in jurul nostru, pe toate site-urile, la televizor si cu toate povestile de succes ale companiilor mici sau mari, care folosesc eficient prezenta pe Internet, de ce sunt atat de putine companii romanesti care au un site web?

In cautarea raspunsului la aceasta intrebare am inceput cu identificarea a 8 motive pentru care o companie trebuie sa fie activa pe Internet:

1. Acces la o piata de peste 6,6 mil de clienti potentiali, conform ultimelor date furnizate de facebrands.ro;

2. Publicitate prin una din cele mai ieftine forme de promovare, iar daca o comparam cu costul promovarii offline (flyere, brosuri, afise, panouri etc.) e aproape gratis;

3. Reducerea costurilor . Daca e sa luam exemplul gigantului DELL, care foloseste eficient Internetul si retelele sociale pentru furnizarea serviciilor de suport post vanzare, economisind milioane de dolari anual, atunci o companie mica sau medie de ce n-ar putea face la fel?

4. Suplimentarea veniturilor, daca prezenta pe Internet are in spate o strategie clara si eficienta pentru atragerea si convertirea clientilor potentiali in cumparatori;

5. Disparitia barierelor geografice pentru vanzarea a produselor sau serviciilor. Pana si ciobanul Ghita ar putea sa-si vanda branza de oaie peste hotarele domeniului sau din Sibiu;

6. Acces 24/24 clientilor la informatii, articole, testimoniale si alte resurse legate de companie;

7. Numarul tot mai mare de proprietari de smartphone cu conexiuni la Internet, conform ANCOM in decembrie 2013 erau peste 8 mil. de conexiuni mobile la Internet.

8. Viteza foarte mare de circulatie a mesajelor companiei (informatii, evenimente sau promotii, lansari de produse sau servicii).

Pe de alta parte, punandu-ne in papucii companiilor care nu au inca un web site, prezenta pe Internet este asociata unor riscuri si investitii, care pot fi explicatia numarului redus de companii prezente pe Internet:

1. Riscul de a te face de rusine. Informatiile eronate, greselile gramaticale sau lipsa unor materiale de calitate si interactiunile scazute cu clientii, pot stirbi imaginea companiei.

2. Riscul de a fi respins de clienti. Daca ceea ce vinzi sau comunici nu este relevant pentru clientii tai esti marginalizat si ignorat, un sentimet foarte greu de digerat.

3. Riscul de a scapa imaginea companiei de sub control. Fiind o comunicare in ambele sensuri, lasi la mana clientului imaginea companiei, fara posibilitatea de a controla. Odata lansat mesajul pe Internet si retelele sociale, acesta este in afara controlului companiei si poate capata conotatii foarte diferite.

4. Puterea de influenta si negociere pe care un grup de clienti nemultumiti, cat de mic, o poate exercita asupra companiei prin intermediul Internetului si retelelor sociale;

5. Investiile initiale si continue necesare (crearea web site-ului, timpul necesar gestionarii si personalul specializat) pentru crearea, optimizarea si promovarea unui web site, sunt vazute, in mod gresit, ca un cost.

O planificare, chiar si incorecta sau incompleta, este mai buna decat lipsa ei

La fel ca orice alt proiect, crearea si dezvoltarea unui web site necesita o planificare si executie riguroasa. Planificarea ajuta companiile sa identifice pe langa oportunitatile de piata sau riscurile la care se expun, solutiile prin care sa previna si evite aceste riscuri. Orice planificare este mai buna, chiar daca este incorecta sau incompleta, decat lipsa ei. Lipsa unui web site de companie nu poate fi scuzata prin lipsa cunostintelor in domeniu. Intotdeauna vor exista, imediat dupa colt, companii care sunt dispuse si stiu sa o faca.

Un web site este ca un copil. Odata ce l-ai facut, va trebui sa ai grija de el, sa-l ingrijesti, sa-l hranesti (cu informatiile si materialele) de care are nevoie pentru a creste mare. El in schimb, atunci cand va fi mare, pentru ca ai avut grija de el, te va ajuta cand iti va fi greu.

Daca esti in categoria celor care au un site web, felicitari si nu uita sa iti stabilesti strategia online pentru la anul. In schimb, daca esti in categoria celor care nu au inca un site web accesaza link-ul de mai jos si vei gasi un ghid care te va ajuta la crearea unui site web potrivit bugetului si domeniului tau de activitate.

Acum e randul tau. Ne-ar face placere sa auzim parerea ta despre acest subiect si care crezi ca ar fi motivele pro si contra prezentei pe Internet in 2014 a unei companii. Foloseste casuta de comentarii de mai jos sau retelele sociale.

Descarca aici gratuit Ghidul companiilor mici pentru crearea unui web site

Ti-a placut articolul? SHARE pe retelele sociale.